مدارک لازم جهت دریافت خسارت بیمه شخص ثالث
مدارک لازم جهت دریافت بیمه شخص ثالث
- مراحل (معمول) دریافت غرامت بدنی (خسارت جانی) بیمه شخص ثالث درشرکتهای بیمه :
- مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده
- ارائه مدارک زیر و مراجعه به بخش ارزیابی غرامت (کارشناسی) به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد غرامت
- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
مدارک زیر اسنادی هستند که به طور معمول از جانی بیمه گر درخواست می گردد.
مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده :
۱- اصل و تصویر بیمه نامه مقصر حادثه
۲- اصل و تصویر گواهینامه رانندگی مقصر حادثه
۳- اصل و تصویر کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه
۴- اصل و تصویر کارت ملی راننده مقصر
۵- تصویر برابر اصل شده گزارشات مقامات انتظامی اعم از اولیه و نهایی
۶- تصویر برابر اصل شده گزارش کاردان فنی تصادفات یا کارشناسان رسمی دادگستری
۷-تصویر برابر اصل شده اوراق بازجویی ( قبولی تقصیر طرفین حادثه )
۸- تصویر برابر اصل شده گزارش پزشکی قانونی ( جهت مصدومین )
۹-تصویر برابر اصل شده مدارک فوت شامل ( جهت متوفین )
۹-۱- معاینه جسد
۹-۲- جواز دفن و خلاصه رونوشت وفات
۹-۳- انحصار وراثت نامحدود ( جهت افراد بالای ۱۸ سال )
۹-۴- قیم نامه ( در صورت وجود صغیر در ورثه )
۹-۵- تصویر تمام صفحات شناسنامه باطل شده متوفی
۹-۶- تصویر شناسنامه اولیاء دم ( بازماندگان )
۱۰- رای بدوی و تجدید نظر دادگاه ( در صورت اعتراض هر یک از طرفین )
- مراحل (معمول) دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث ( با گزارش سازش مقامات انتظامی ) در شرکتهای بیمه :
۱- مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده
۲- ارائه مدارک زیر و مراجعه به بخش ارزیابی خسارت به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت
۳- مراجعه به بخش پذیرش با توجه به شرایط پرونده و انجام اقدامات ذیل :
۳٫۱- مراجعه به بخش صدور چک ودریافت خسارت
۳٫۲- اقدام جهت انجام تعمیرات ورفع نواقص احتمالی پرونده
۴- دریافت پرونده از بایگانی و مراجعه به بخش کارشناسی خسارت جهت رویت سلامت وسیله نقلیه و ارائه فاکتور و داغی لوازم در صورت نیاز
۵- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
- مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده :
- اصل گزارش مقامات انتظامی ( کروکی )
- اصل و تصویر بیمه نامه زیاندیده و تصویر بیمه نامه مقصر حادثه
- اصل برگ اعلام خسارت ( کوپن بیمه نامه )
- ۴- اصل و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه زیاندیده و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر
- اصل و تصویر کارت ملی زیاندیده و تصویر کارت ملی مقصر
- اصل و تصویر کارت ملی زیاندیده و تصویر کارت ملی مقصر
- ارائه فاکتور رسمی لوازم/ داغی قطعات
- مراحل (معمول) دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث ( با گزارش عدم سازش مقامات انتظامی ) در شرکتهای بیمه :
۱- مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده
۲- ارائه مدارک زیر و مراجعه به بخش ارزیابی خسارت به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت
۳- مراجعه به بخش پذیرش با توجه به شرایط پرونده و انجام اقدامات ذیل :
۳٫۱- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
۳٫۲- اقدام جهت انجام تعمیرات و رفع نواقص احتمالی پرونده
۴- دریافت پرونده از بایگانی و مراجعه به بخش کارشناسی خسارت جهت رویت سلامت وسیله نقلیه و ارائه فاکتور و داغی لوازم در صورت نیاز
۵- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
- مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده :
- اصل یا تصویر برابر اصل شده گزارش مقامات انتظامی ( کروکی غیر سازش )
- اصل و تصویر بیمه نامه زیاندیده و تصویر بیمه نامه مقصر حادثه
- اصل برگ اعلام خسارت ( کوپن بیمه نامه )
- اصل و تصویر گواهینامه زیاندیده یا تصویر گواهینامه مقصر حادثه
- اصل و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه زیاندیده و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر
- اصل و تصویر کارت ملی زیاندیده و تصویر کارت ملی مقصر
- اوراق بازجویی مقصر و زیاندیده
- گزارش مقامات انتظامی در مراحل مختلف
- نظرایه کارشناس رسمی دادگسترای
- رای صادره و یا صورتجلسه سازش
- حضور مقصر حادثه به همراه وسیله نقلیه حسب مورد
- ارائه فاکتور رسمی لوازم / داغی قطعات
- مراحل (معمول) دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث ( بدون گزارش مقامات انتظامی ) در شرکتهای بیمه :
۱- مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده
۲- ارائه مدارک زیر و مراجعه به بخش ارزیابی خسارت به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت
۳- مراجعه به بخش پذیرش با توجه به شرایط پرونده و انجام اقدامات ذیل :
۳٫۱- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
۳٫۲- اقدام جهت انجام تعمیرات و رفع نواقص احتمالی پرونده
۴- دریافت پرونده از بایگانی و مراجعه به بخش کارشناسی خسارت جهت رویت سلامت وسیله نقلیه و ارائه فاکتور و داغی لوازم در صورت نیاز
۵- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
- مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده :
- اصل و تصویر بیمه نامه معتبر و متوالی مقصر و زیاندیده
- اصل و تصویر گواهینامه رانندگی معتبر مقصر و زیاندیده
- اصل و تصویر کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر و زیاندیده
- اصل و تصویر کارت ملی مقصر و زیاندیده
- حضور رانندگان مقصر و زیاندیده
- مراجعه وسیله نقلیه مقصر و زیاندیده جهت بازدید کارشناس
- اصل فاکتور رسمی لوازم ؛ داغی قطعات تعویضی با نظر کارشناس ارزیاب و رویت سلامت وسیله نقلیه زیاندیده حسب مورد