سمینار آموزشی حقوق بیمه گذاران در اتاق بازرگانی گرگان

محتوای جدول

سمینار آموزشی حقوق بیمه گذاران ( خریداران و ذینفعان بیمه)

سر فصل های  سمینار :

فصل اول: (حقوق عمومی) حقوق بیمه گذاران در :

  1. انتخاب نوع و پوشش های بیمه ای.
  2.  تغییر شرایط بیمه نامه (عمومی – خصوصی).
  3. خرید بیمه نامه از عوامل فروش (شرکت بیمه، نماینده بیمه، کارگزار بیمه، بازاریاب بیمه).
  4. دریافت خسارت از شرکتهای بیمه.
  5. قواعد و اصولی که بیمه گران در عدم پرداخت خسارت بدان تمسک می جویند.
  6. مهمترین قوانین و مقررات بیمه و نحوه دستیابی به جدید ترین قوانین و مقررات بیمه ای .
  7. معرفی نهاد ها و سازمان هایی که قوانین و مقررات بیمه را وضع می نمایند.
  8. تبین جایگاه قانونی و حقوقی نمایندگان، شرکتهای نمایندگی، کارگزاران، کارشناسان رسمی ارزیابان رسمی خسارت و …. در بیمه
  9. تشریح ساز و کار نظارت بر فعالیت شرکتهای بیمه.
  10. آشنایی با سازمان ها و نهاد های مدافع حقوق بیمه گذاران.

فصل دوم: حقوق بیمه گذاران (اختصاصی) در بیمه شخص ثالث اتومبیل:

  1. چه سقف تعهد بیمه نامه ثالث باید خرید تا دچارمشکلات ناشی از افزایش سالانه میزان دیات نشویم؟
  2. چگونه هزینه های پزشکی پردا خت شده دربیمارستاهای خصوصی را از شرکت بیمه وصول نماییم؟
  3. فرآیند وثیقه گذاری بیمه نامه بجای وثایق و اسناد مالی بعد از تصادف چگونه است؟
  4. در صورت متواری شدن مقصر حادثه چگونه می توان دیه کامل را از موسسات بیمه ای وصول نمود؟
  5. در صورت نداشتن گواهینامه وبیمه نامه ازجانب مقصر حادثه چگونه می توان دیه کامل را از شرکت بیمه وصول نمود؟
  6. چگونه می توان بخشی از دیه را قبل از صدور رای قطعی  دادگاه، از شرکت بیمه وصول نمود؟
  7. در صورت بروز تصادف چگونه پرونده متشکله در بیمه و دادگاه را پیگیری و مدیریت نماییم؟