مدارک لازم جهت دریافت خسارت بیمه شخص ثالث

محتوای جدول

مدارک لازم جهت دریافت

مراحل (معمول) دریافت غرامت بدنی (خسارت جانی) بیمه شخص ثالث در شرکتهای بیمه :

  • مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده
  • ارائه مدارک ذیل و مراجعه به بخش ارزیابی غرامت (کارشناسی) به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد غرامت
  • مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت

مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده :

۱- بیمه نامه مقصر حادثه (اصل و تصویر )

۲- گواهینامه رانندگی مقصر حادثه (اصل و تصویر )

۳- کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه (اصل و تصویر )

۴- کارت ملی راننده مقصر (اصل و تصویر )

۵- گزارشات مقامات انتظامی اعم از اولیه و نهایی(تصویر برابر اصل شده )

۶- گزارش کاردان فنی تصادفات یا کارشناسان رسمی دادگستری ( تصویر برابر اصل شده)

۷-اوراق بازجویی ( قبولی تقصیر طرفین حادثه ).(تصویر برابر اصل شده )

۸- گزارش پزشکی قانونی ( جهت مصدومین ).(تصویر برابر اصل شده )

۹-تصویر برابر اصل شده مدارک فوت شامل ( جهت متوفین )

۹-۱- معاینه جسد

۹-۲- جواز دفن و خلاصه رونوشت وفات

۹-۳- انحصار وراثت نامحدود ( جهت افراد بالای ۱۸ سال )

۹-۴- قیم نامه ( در صورت وجود صغیر در ورثه )

۹-۵- تصویر تمام صفحات شناسنامه باطل شده متوفی

۹-۶- تصویر شناسنامه اولیاء دم ( بازماندگان )

۱۰- رای بدوی و تجدید نظر دادگاه ( در صورت اعتراض هر یک از طرفین )

مراحل (معمول) دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث ( با گزارش سازش مقامات انتظامی ) در شرکتهای بیمه :

۱-  مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده

۲-  ارائه مدارک ذیل و مراجعه به بخش ارزیابی خسارت به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت

۳- مراجعه به بخش پذیرش با توجه به شرایط پرونده و انجام اقدامات ذیل :

۳٫۱-  مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت

۳٫۲- اقدام جهت انجام تعمیرات و رفع نواقص احتمالی پرونده

۴- دریافت پرونده از بایگانی و مراجعه به بخش کارشناسی خسارت جهت رویت سلامت وسیله نقلیه و ارائه فاکتور و داغی لوازم در صورت نیاز

۵-  مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت

مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده :

  • گزارش مقامات انتظامی ( کروکی ).(اصل )
  • بیمه نامه زیاندیده و تصویر بیمه نامه مقصر حادثه.(اصل و تصویر )
  • اصل برگ اعلام خسارت ( کوپن بیمه نامه )
  • کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه زیاندیده و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر.(اصل و تصویر )
  • کارت ملی زیاندیده و تصویر کارت ملی مقصر.(اصل و تصویر )
  • کارت ملی زیاندیده و تصویر کارت ملی مقصر.(اصل و تصویر )
  • ارائه فاکتور رسمی لوازم/ داغی قطعات.

مراحل (معمول) دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث ( با گزارش عدم سازش مقامات انتظامی ) در شرکتهای بیمه :

  1. مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده
  2. ارائه مدارک زیر و مراجعه به بخش ارزیابی خسارت به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت
  3. مراجعه به بخش پذیرش با توجه به شرایط پرونده و انجام اقدامات ذیل :
  4. ۳٫۱- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
  5. ۳٫۲- اقدام جهت انجام تعمیرات و رفع نواقص احتمالی پرونده
  6. دریافت پرونده از بایگانی و مراجعه به بخش کارشناسی خسارت جهت رویت سلامت وسیله نقلیه و ارائه فاکتور و داغی لوازم در صورت نیاز
  7. مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت

مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده :

  • گزارش مقامات انتظامی ( کروکی غیر سازش ).(اصل یا تصویر برابر اصل شده )
  • بیمه نامه زیاندیده و تصویر بیمه نامه مقصر حادثه.(اصل و تصویر )
  • اعلام خسارت ( کوپن بیمه نامه ).(اصل برگ )
  • گواهینامه زیاندیده یا تصویر گواهینامه مقصر حادثه(اصل و تصویر )
  • کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه زیاندیده و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر.(اصل و تصویر )
  • کارت ملی زیاندیده و تصویر کارت ملی مقصر.(اصل و تصویر)
  • اوراق بازجویی مقصر و زیاندیده
  • گزارش مقامات انتظامی در مراحل مختلف
  • نظریه کارشناس رسمی دادگسترای
  • رای صادره و یا صورتجلسه سازش
  • حضور مقصر حادثه به همراه وسیله نقلیه حسب مورد
  • ارائه فاکتور رسمی لوازم / داغی قطعات

مراحل (معمول) دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث ( بدون گزارش مقامات انتظامی ) در شرکتهای بیمه :

۱- مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده

۲- ارائه مدارک زیر و مراجعه به بخش ارزیابی خسارت به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت

۳- مراجعه به بخش پذیرش با توجه به شرایط پرونده و انجام اقدامات ذیل :

۳٫۱- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت

۳٫۲- اقدام جهت انجام تعمیرات و رفع نواقص احتمالی پرونده

۴- دریافت پرونده از بایگانی و مراجعه به بخش کارشناسی خسارت جهت رویت سلامت وسیله نقلیه و ارائه فاکتور و داغی لوازم در صورت نیاز

۵- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت

مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده :

  1. بیمه نامه معتبر و متوالی مقصر و زیاندیده (اصل و تصویر)
  2. گواهینامه رانندگی معتبر مقصر و زیاندیده.(اصل و تصویر )
  3. کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر و زیاندیده.(اصل و تصویر )
  4. کارت ملی مقصر و زیاندیده.(اصل و تصویر )
  5. حضور رانندگان مقصر و زیاندیده
  6. مراجعه وسیله نقلیه مقصر و زیاندیده  جهت بازدید کارشناس
  7. اصل فاکتور رسمی لوازم ؛ داغی قطعات تعویضی با نظر کارشناس ارزیاب و رویت سلامت وسیله نقلیه زیاندیده حسب مورد.